love :)

Tuesday, December 14, 2010

oh~! nama aku MAYANG SARI :'( ?? =_='



MAYANG SARI.. pelik kan nama tu??=_=' haha :D..(secara jujur, ade yang meremang bulu roma bile sebut MAYANG SARI).. yang peliknya.. ade  lagi k zaman y serba moden yg makin canggih pangkal namanya yang masih mahu mggunakan nama yang pelik lgi aneh macam tu??  tapi itulah nama aku.. nama aku yg sebnar2nye.. only one ( MAYANG SARI BT CHE ARJUNAIDI. no ic 92081310****) yang telah tercatat dalam IC dan surat beranak aku..

awwwchh.. macam duk zaman batu plak ble dapat tahu nama aku agak kuno. ngeh3 ;) uhh~ secara jujur.. aku mmg  tak suka nama aku..! :( .. terukkan ? mana ada org yang ta suka namanya sendiri... agak payah jugak mase mula2 nak sekolah darjah satu dulu. aku selalu diejek.. aku benci~! tapi aku ta boleh buat apa2.. mulut org kan.. jahat macm mana pun.. bukan kite boleh ubah jadik baik .! 


aku selalu diejek -'sari india, indon, mayang kelapa sawit, mayang bawang, mayang mengurai, moyang  dan macam2 lagi lah. hari2 aku makan jiwe dengan piey kepala ragbi tu. dahla hari2 kena ngadap muka die yang ta hensem tu( betul weyhh, kapla die betul2 longjong mcm bola ragbi) mmg menyampahlah.. pendek kata aku memang ta suka bila orang duk ngejek nama aku.. klu seorang bolehlah tahan lagi.. tapi klu cikgu pun bergabung mengejek?? aku hanya boleh pendam rasa nak menampar orang aje lah... huk8. kadang sampai aku terfikir untuk tukar nama aje.. tapi tak boleh.. aku pernah jugak tanya ibu knapa die letak nama aku macam itu?? ibu cuma cakap:


"ibu suka nama MAYANG SARI tu.. jadik ibu bagi nama tu kat kau mase kau baru lahir.  lagi pun mase tu.. ibu minat lagu jangan pisahkan nyayian MAYANG SARI."


aduhh~ macam tu pulak.. bukan ke masa tu DIDIE DORIS tengah popular?? knapa tak letak je  nama tu?? huk6 :(


sebenarnya aku jugak sedih.. pernah sekali tu.. aku nak tahu sangat apa makna nama aku.. kadang tiap kali pergi kedai buku.. aku akan belek2 sekejap buku nama untuk carik makna nama aku.. tapi tak ada..:( aku sedih. yela.. kawan2 aku semua ada makna nama mereka sendiri. siap tulis kat biodata lagi makna nama diaorang.. tapi aku?? aku sendiri tak tahu makna nama aku.. SEHINGGALAH SEKARANG. yang aku tahu. nama aku ni lagenda... aku benci bila setiap masa orang akan bertanya makna nama aku..~! tolonglah jangan tanya.. aku sedih. sebab aku pun tak tahu makna nama aku! full stop~!! cukuplah.....


hari berganti hari, bulan berganti bulan dan akhirnya tahun berganti tahun......
sedikit sebanyak aku dapat terima nama aku,.. sampai bile aku tak nak terima hakikat itu adalah nama aku??? kadang aku banggalah jugak.. yela. nama aku agak unik. jarang ditemui dan lain daripada yang lain sehinggalah perasaan bangga itu terserlah apabila terbitnya cerita ULEK MAYANG. hahahaha(aku nak gelak puas-puas) kahakahaka.....  tak sangka.. ada jugak cerita yang mahu mengunakan nama aku.. kihkihki9..  rasa bestt pulak bila ade orang pangil aku puteri mayang sari.. ngeh3.. tapi sekarang aku mula sedar.. sejauh mana pun aku membenci nama aku.. itu tetap nama aku.. ... aku tetap berbangga dengan nama ku.. iaitu MAYANG SARI :) 


                         =thank sebab sudi baca=
                                 ~sekian~.. 




                                               akulah= MAYANG SARI :)   
thanks for reading. please come back and have fun here.SMILE

2 comments:

hayatul amira said...

can't be serious -_-''
hay, but i too like epic names
kool eh

cik mayang . said...

n now me like 2 :)

Post a Comment